کامپیوتر روز

راجع به کامپیوتر و تکنولوژی روز است

کامپیوتر روز

راجع به کامپیوتر و تکنولوژی روز است

Blu-Ray (بلو-ری) چیست؟

(بلو-ری) چیست؟

BD یا همان Blu-Ray Discs نسل آینده ی تکنولوژی دیسک های نوری است که با همکاری بزرگ ترین شرکت های IT به تولید رسیده است. برخلاف دستگاه های رایت دیسک های DVD که از نور مادون قرمز استفاده می کنند دیسک های بلوری به وسیله ی نور فرا بنفش (که دارای طول موج کمتری است) نوشته می شوند. این موجب می شود تا علاوه بر کیفیت و دقت بالاتر در مراحل رایت حجم دیسک ها به میزان قابل توجهی افزایش یابد؛ به گونه ای که یک دیسک DVD یک لایه 4.7 گیگابایت و دو لایه 8.5 گیگابایت اطلاعات ذخیره می کند در حالی که دیسک های جدید بلوری یک لایه 25 گیگابایت و دولایه 50 گیگابایت توانایی ذخیره اطلاعات را دارا می باشند.


Blu-Ray (بلو-ری) چیست؟

اما این فضای وسیع ذخیره سازی به چه کار می اید؟ همانطور که می دانید رابطه ای مستقیم بین کیفیت تصاویر ویدئویی و حجم انها برقرار است. پس برای داشتن فیلم هایی با کیفیت تر نیاز به فضایی بیشتر خواهیم داشت که با تشکر از تکنولوژی بلوری این فضا مهیا گردیده است. فیلم های سینمایی غالبا به وسیله دوربین های 35 میلی متری فیلم برداری می شوند. اما فرمت 35 میلی متری به گونه ای نیست تا بتوان فیلم ها را در قالب ان توزیع کرد. تنها راه ممکن تبدیل نگاتیو های اصلی به فرمتی رایج تر و ارزان تر است. در جریان این تبدیل بخشی از جزئیات تصاویر از بین خواهند رفت چرا که تبدیل فرمت فیلم با فشرده سازی آن همراه است. با افزایش فضای ذخیره سازی اطلاعات نیاز به فشرده سازی کاهش می یابد و این به معنای افزایش کیفیت و جزئیات تصاویر است. ظهور دیسک های بلوری این امکان را فراهم کرده است تا فیلم های سینمایی در قالب فرمت وضوح بالا (High Definition) ارائه گردند.

سایزهای استاندارد BD-Rip ها عبارتند از:

720p : 1280×720
1080p: 1920×1080

در حالیکه ابعاد استاندارد DVD عبارتند از:

480p: 720×480
576p: 720×576

» «وضوح بالا» (HD) چیست؟
تصاویر ویدئویی با حاصلضرب پیکسل های تشکیل دهنده ی شان شناخته می شوند. به عبارت ساده تر حاصلضرب پیکسل های موجود در طول و عرض یک تصویر (رزولیشن) بیانگر میزان دقت و کیفیت ان است. رزولیشن تصاویر تبدیل شده به فرمت DVD معادل 720*480 می باشد در حالی که رزولیشن تصاویر “وضوح بالا” که روی دیسک های بلوری عرضه می گردند تا 1920*1080 قابل دسترسی است. و این به معنای کیفیتی چندین برابر است. وقتی شما فیلمی را با فرمت “وضوح بالا” می بینید جزئیاتی را مشاهده خواهید کرد که قبلا به هیچ وجه تجربه نکرده اید، چرا که هیچ دستگاهی توان نشان دادن ان ها را نداشته است.

» برای دیدن یک فیلم بلوری به چه امکاناتی نیاز داریم؟
دیسک های بلوری نیاز به دستگاه های پخش کننده ی خاص خود دارند. این دستگاه ها در حال حاضر در مقایسه با دستگاه های پخش DVD از قیمت بالایی برخوردارند. اما نگران نباشید شما هم با DVD درایو خود می توانید فیلم بلوری ببینید. کافی است تا یک فیلم با فرمت BD-Rip تهیه کنید. این فرمت نسخه کپچر شده ی دیسک های بلوری می باشد. که به نسبت دارای همان کیفیت می باشد ولی به راحتی روی دیسک های DVD قابل ذخیره سازی است.
یکی از بهترین نرم افزار هایی که می توانند در پخش فیلم های BD-Rip به کمک شما بیایند VLC است. این نرم افزار را از اینجا می توانید دریافت کنید.
علاوه بر امکان مشاهده فیلمهای BD-Rip با کامپیوتر، تعدادی از دستگاه های پخش نیز این فرمت را پشتیبانی می کنند که در اکثر آنها باید هارددیسک یا فلش مموری به دستگاه پخش کننده متصل شود. WD TV و Seagate FreeAgent Theatre دو نمونه از این دستگاه ها هستند.

» جمع بندی:
اگر یک بار فیلمی را با فرمت “وضوح بالا” و روی دیسک های بلوری ببینید؛ اگر یکبار شعله های اتش انفجار را از نزدیک لمس کنید و وحشت کنید؛ و اگر یکبار با دور شدن قطار قرار گرفتن چین و چروک اندوه را روی چهره مادری که در ایستگاه دست تکان می دهد ببینید و اشک در چشمان تان حلقه بزند دیگر تجربه ی دیدن فیلم های “وضوح بالا” را فراموش نخواهید کرد.



عرضه اولین رایانه یکپارچه چند لمسی 3 بعدی جهان

شرکت MSI تا پنج روز دیگر با عرضه اولین رایانه خانگی سه بعدی یکپارچه و چند لمسی جهان، آرزوهای شرکتهای رایانه ای را که برای عرضه چنین محصولی به شدت در رقابت بودند را نقش بر آب خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت NEC در ماه آوریل اعلام کرد اولین رایانه خانگی سه بعدی یکپارچه خود را طی سال جاری ارائه خواهد کرد با این امید که اولین شرکت در جهان خواهد بود که چنین محصولی را روانه بازار می کند.

اما شرکت MSI که قصد دارد 20 سپتامبر رایانه Wind Top AE2420 3D AIO خود را به عنوان اولین رایانه یکپارچه سه بعدی خانگی که نمایشگر چند لمسی سه بعدی و پورت USB 3.0 نیز به ویژگی های منحصر به فرد آن افزوده شده است را ارائه کند، آرزوهای شرکت NEC را در هم پاشیده است.

این رایانه از نمایشگر 24 اینچی چند لمسی HD برخوردار بوده که در آن صفحه 120 گیگاهرتزی LED به کار گرفته شده است. همچنین عینک قابل شارژ بی سیمی با توانایی های نمایش دو بعدی و سه بعدی برای مصرف کاربران این رایانه در نظر گرفته شده است.

این محصول با هدف تامین نیازهای صنعت رو به رشد سرگرمی های سه بعدی ارائه خواهد شد و استفاده از آن برای هر مصرفی امکان پذیر است.  پردازشگر اینتل هسته i5/i7، کارت گرافیک ATI، چهار گیگابایت رم، یک ترابایت گنجایش دیسک سخت و درایور بلو-ری از تجهیزات این رایانه به شمار می روند.

اتصال این رایانه سه بعدی یکپارچه لمسی نیز از طریق کارتخوانی 6 بخشی، ورودی HDMI، خروجی VGA، بلوتوث و 6 پورت USB 3.0 تامین شده است. صفحه کلید و ماوس این رایانه بی سیم بوده و سیستم عامل آن نیز ویندوز هفت  خواهد بود.

بر اساس گزارش گیزمگ، این رایانه خانگی یکپارچه، چند لمسی و سه بعدی از 5 روز دیگر با قیمت پایه هزار و 800 دلار در آمریکا عرضه خواهد شد.

مشخصات تبلت گلکسی تب سامسونگ

500x_samgaltablife16.jpg

بعد از شایعات فراوان و درز قطره قطره اطلاعات در مورد تبلت سامسونگ سرانجام مشخصات فنی رسمی این تبلت اعلام شد. بخش عمده اش را از قبل می دانستیم و حالا همه اطلاعات را یکجا می بینیم. ‏ 
‏ 
تبلت Galaxy از سیستم عامل اندرویید فرویو یعنی نسخه 2‪.‬2 استفاده می کند. و 7 اینچی است. از فلش پشتیبانی می کند و دارای رزولیشن WSVGA با پیکسل های 1024 در 600 است ‪و‬ پردازشگر آن از نوع Cortex A8 است و با سرعت 1‪.‬0Ghz کار می کند. گلکسی می تواند ویدیوهای HD را پخش کند و باطری آن برای پخش ویدیو 7 ساعت کار میکند. ‏ 
‏ 

samgaltab11.jpg

رم تبلت گلکسی 512MB است و دو دوربین جلو و عقب دارد. دوربین پشتی 3 مگاپیکسلی است و دارای اتوفوکوس و فلش LED است. دوربین جلو برای ویدیو کنفرانس است و 1‪.‬3 مگا پیکسل است. وزن این تبلت 380 گرم است. ‏ 
‏ 
یکی از نکات جدیدی که اعلام شده این است که ‪گلکسی‬ می تواند ویدیو های DivX را پخش کند. این تبلت با دو ظرفیت ۱۶ و ۳۲ گیگابایت ارایه می شود و از طریق کارت حافظه می تواند ۳۲ گیگابایت دیگر هم به آن اضافه کرد. ‏ 
‏ 
ارتباط شبکه این تبلت از طریق وایرلس 802‪.‬11n می باشد. و دارای بلوتوث 3‪.‬0 است و از 3G پشتیبانی می کند. خوشبختانه محصول جدید سامسونگ از نسل 2‪.‬5 شبکه تلفن همراه یعنی GSM‪/‬GPRS‪/‬EDGE هم پشتیبانی می کند تا خیالمان راحت باشد که در شبکه موبایل فعلی ایران هم می توانیم از آن استفاده کنیم. علاوه بر این یک ورودی 30‪-‬pin هم دارد که دقیقا همانی است که در آی پد و آیفون اپل می بینید. از این ورودی می تواند برای HDMI به همراه USB و داک استفاده کرد. ‏ 
‏ 

samgaltablife11.jpg

داخل گلکسی سنسور هایی مانند ژیروسکوپ، حسگر نور، شتاب سنج و Geo‪-‬magnetic قرار داده شده تا منتظر اپلیکیشن های جذابی برای این تبلت باشیم. ‏ 
‏ 
تبلت سامسونگ از اواسط همین ماه میلادی یعنی سپتامبر در اروپا به بازار ارایه خواهد شد. در مورد قیمت هنوز خبرها دقیق نیستند اما به نظر میرسد قیمت ارایه این تبلت در اروپا بین 930 تا 1240 دلار باشد. اگر این ارقام صحیح باشند با یک محصول نسبتا گران قیمت در این رده روبرو هستیم. ‏ 
‏ 

samgaltab13.jpg

سامسونگ اعلام کرده ارایه این تبلت در آمریکا و بقیه کشورهای جهان از چند ماه دیگر و تا اواخر سال میلادی خواهد بود. ‏

یوزر پسورد آپدیت نود۳۲ ۲۸آذر۱۳۸۹

کدهای آپدیت نود32 یکشنبه 28 آذر 89   یوزر پسورد آپدیت نود32 28آذر1389



Username: EAV-39035356
Password: jkkkeeau5v

Username: EAV-39035357
Password: d4dbafkddb

Username: EAV-39035364
Password: tx3kuh7dma

Username: EAV-39103818
Password: ret7sk6jen

Username: EAV-39103025
Password: ecf3tsrjvs

Username:TRIAL-39347601
Password:pkpuc7kmsk

Username:TRIAL-39347698
Password:a5d7rp4psu

Username:TRIAL-39347702
Password:medxddn5uj

در صورتی که هر کدام از یوزر پسوردها با
سیستم شما سازگار نبود ،
از یوزر پسورد دیگری استفاده کنید

کوچک ترین کامپیوتر پیشرفته

Solmate NetTop PC intro سولمیت نت تاپ مینی پی سی

 

نت تاپ پیسی چیست؟

Solmate NetTop PC intro سولمیت نت تاپ مینی پی سی

 

نت تاپ نوعی کامپیوتر رومیزی کوچک است که در ابتدا برای انجام محاسبات پایه­ای مانند گشت و گذار در اینترنت و پردازش سند، صدا و ویدئو طراحی شده بود. اما با گذشت زمان و ورود تکنولوژی های جدید در حال حاضر به عنوان رقیب اصلی رایانه­های معمولی رو میزی مورد توجه واقع شده است.

کلمه Nettop  مخفف Internet  و Desktop می باشد که بسیار شبیه به نام Notbook ( net + book) است .

نت تاپ نه تنها کوچکتر، ارزانتر و سبکتر است بلکه مصرف برقی به مراتب کمتری را دارا هستند. برای مثال مصرف برق یک سیستم  معمولی حدود 250 وات می­باشد در حالی که یک نت تاپ در حدود 23 وات برق مصرف می­کند.

Nettop از لحاظ سیستم خنک کننده، در سه بخش عمده دسته بندی می­شوند. دسته­ی اول در قسمت تهویه خود دارای فن ، رادیات ، پایپ و سینک خنک کننده ، دسته دوم دارای فن و سینک خنک کننده ، دسته سوم که فاقد فن هستند از فناوری "سیستم هوا خنک" استفاده می کنند. این قابلیت باعث شده که Nettop به عنوان یکی از کم صداترین تجهیزات فن آوری اطلاعات منازل، دفاتر کار و شرکت­ها مطرح شود.

 

مزایا

نت تاپ مزایای فراوانی را با خود به همراه دارد که از آن جمله می توان به وزن پایین 800 گرم و حجم بسیار کم آن اشاره کرد. این مزیت قابلیت استفاده از دستگاه را در مکانهایی فراهم می­آورد که استفاده از رایانه­های معمولی به دلیل حجم بالا و سنگینی محدود گشته است. از دیگر ویژگی­های این دستگاه می­توان به زیبایی در عین سادگی آن اشاره نمود . اما مهمترین مزایایی که این دستگاه در اختیار استفاده کنندگان آن قرار می­دهد. هزینۀ پایین خرید آن و همچنین هزینه نگهداری آن می­باشد.

6عدد پورت USB تعبیه شده بر روی مادربورد این دستگاه تمامی نیازهای یک مجموعه را برای اتصال device های مختلف از جمله پرینتر، اسکنر، کول دیسک، درایورهای اکسترنال، قفل­های سخت افزاری، موس، کیبورد و غیره را برآورده می­کند.

زیبایی و سادگی در عین کارآمدی- هزینه اولیه کم - بدون نیاز به هزینه نگهداری - قابلیت استفاده در مکانهای غیر قابل دسترس - حجم بسیار کم –  وزن بسیار پایین –   6 عدد پورت USB – کارکرد مداوم – طول عمر بالا – قابلیت اتصال به پشت مانیتور – مصرف کم برق .